MURI belooft spectaculaire verrassing

MURI is een driekoppige band: Muriel aan de bas en de microfoon, Eline aan het keyboard en Jonathan aan de drums. Op negen oktober staan ze in Minard met ‘Omgeef me’, hun releaseshow. Al een jaar kijken ze ernaar uit en nu is het bijna zover. Muriel, een van de drie koppen, vond nog een plekje in haar agenda om te praten over de band en de show die er zit aan te komen. We spraken af in Mortier, een gezellig cafeetje waar je haar geregeld kan vinden.

Voor wie MURI niet kent, wie zijn jullie en wat voor muziek maken jullie?

Muriel: “Wij zijn MURI en wij maken surrealistische popmuziek in het Nederlands.”

Dat klinkt misschien nogal vaag, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Muriel: “We spelen pop, dat is toegankelijke muziek. Maar er is altijd iets uitzonderlijk aan. Het is nooit een typisch popliedje. Op een of andere manier sluipt er altijd zoiets onverwacht in onze muziek. We werken met speciale klanken en dat maakt het surrealistisch.”

“Ik schrijf de teksten in het Nederlands. Dat is de taal die voor mij het dichtste bij mijn emotie aansluit.”

Waarover gaan jullie liedjes?

Muriel: “Over van alles. Vooral over mijn gevoelswereld natuurlijk, maar ik probeer het zo algemeen mogelijk te houden. Ik houd er niet van om één bepaalde betekenis in een nummer te hebben. Mijn teksten gaan dan ook vooral over thema’s en niet zozeer over specifieke gebeurtenissen. Ik vind het leuk als ze zo wat multi-interpreteerbaar zijn.”

Waarom moeten studenten naar ‘Omgeef me’ komen?

Muriel: “Onze muziek trekt je mee, is onverwacht, maar tegelijkertijd ook heel toegankelijk.”

“De show gaat voor het publiek denk ik zeer innemend zijn. Voor sommige mensen komt onze muziek heel dicht. Dat komt enerzijds omdat we in het Nederlands spelen. Anderzijds komt het door de manier waarop ik sommige teksten schrijf. Je wordt als publiek dus echt in onze muziek getrokken.”

“We pakken het redelijk groots aan. We hebben er bijvoorbeeld een strijkkwartet bijgehaald. Maar we hebben ook nog een andere verrassing die nog geheim is. Het publiek mag zich aan iets spectaculairs verwachten. Meer ga ik daar nog niet over vertellen. Als jullie willen weten wat die spectaculaire verrassing is, moeten jullie naar de show komen hé!”

Dat belooft een releaseshow te worden om ‘U’ tegen te zeggen! Wie er graag wil bijzijn op 9 oktober kan hier tickets bestellen. Maar MURI schenkt ook nog een duoticket weg. HOE COOL IS DAT?! Hou onze socials in de gaten en kom te weten wat je daarvoor moet doen.

Hou jullie ook vooral niet in om het Facebookevenement massaal te delen!

Plaats een reactie